niedziela, 27 lipca 2014

Turcja cz.1 + mój blog ma już dwa lata ^^

Hejka!

DZIŚ SĄ 2. URODZINY MOJEGO BLOGA.

Dziękuję wszystkim wiernym czytelnikom zwłaszcza Fobosowi oraz Natalii (Moire) [mimo, że przez ostatnich parę miesięcy Cię nie było to patrzę na przestrzeni roku :)]. Dziękuję wszystkim, którzy komentowaniem zachęcali mnie do dalszej działalności. I przepraszam najmocniej wszystkich za przerwę, która nastąpiła tylko i wyłącznie z mojej winy. Obiecuję poprawę. (mam nadzieję, że dobrze zaczęłam :]) Dziękuję także wszystkim, którzy czytali i im się podobało. Jako prezent niedługo wstawię wyjątkowego posta. :D

Wszystkiego najlepszego z okazji 2. urodzin mojego bloga! <3

Happy birthday  Alex :D we love u <3

Nie wiem czy pisałam, ale jeszcze w czerwcu byłam na wakacjach w Turcji. :D Było świetnie! Stambuł jest ooooooogromny. Płynęliśmy statkiem po Bosforze (wtedy najlepiej było widać ogrom Stambułu), byliśmy w Hagii Sofii (tak to się pisze?) i Błekitnym Meczecie, zwiedziliśmy Turcję w miniaturze, byliśmy w Azji (Stambuł leży po obu stronach Bosforu - europejskiej i azjatyckiej), poszliśmy do restauracji na szczycie hotelu (nie był bardzo wysoki, ale widok i tak piękny) i do chyba też restauracji, ale ze specjałami w postaci różnych słodyczy. :D Było cudownie. Mieszkaliśmy w hotelu w kamienicy, gdzie, żeby dojść na taką fajną ulicę trzeba było iść pod stromą górę (przynajmniej można było poćwiczyć mięśnie nóg XD). Było nas tam w sumie 12 osób.

Turcja to kraj, gdzie jest dużo kotów i meczetów. :D Nie chciałabym mieszkać obok meczetu. Parę razy dziennie intonowane są z minaretów (wieżyczek obok meczetu) chyba jakieś modlitwy i nawet jak się jest stosunkowo daleko od źródła dźwięku i tak słychać to dosyć głośno. XD Byliśmy na osławionym tureckim bazarze, na którym prawie nic nie można kupić bez targowania. Moi rodzice, mój brat i ja kupiliśmy chusty. Moja mama i ja kobiece, a dla chłopaków pan dał męskie (wiem, że to oczywiste, ale jakoś bez tego dziwnie by to wyglądało). Chyba są z kaszmiru. I są takie mięciutkie. *.* Mojej mamie i mnie przydały się potem do meczetów. :D W meczetach kobiety muszą mieć długie spódnicę i zakryte ramiona oraz głowę, a mężczyźni długie spodnie i koszulki z rękawami (nawet krótkimi). Nie dotyczy to Hagii Sofii, bo to jest bardziej muzeum. :D

A oto kot w Hagii Sofii. :D Wszyscy go fotografowali, niektórzy nawet siebie z nim. XD
Wnętrze Hagii Sofii (robione z góry)


To są jedyne trzy Kościoły, które widzieliśmy we Stambule (od góry: Kościół rzymskokatolicki pw. św. Antoniego, Kościół greckokatolicki oraz Kościół, do którego nie znaleźliśmy wejścia XD [nie wiem jaki])
Turcja w miniaturze. Były tam linie lotnicze "Miniaturk airlines". Ciekawe czemu na prawdziwym lotnisku takich nie było. :D (miniaturk - tak się nazywała Turcja w miniaturze :]) Było tam także kino 5D - lot helikopterem nad Stambułem lub cała Turcją lub i to i to. Mój brat i ja oczywiście wzięliśmy oba. :D
Dalej Turcja w miniaturze.
To jest krzyż. Na żywo wygląda jeszcze lepiej. :D Przed Kościołem św. Antoniego.


Wieża Galata (czyli Galata Tower) w różnych ujęciach i o innej porze dnia (od góry: w dzień z dołu, o zachodzie z restauracji [tej na hotelu], po zachodzie [chyba nie można jeszcze powiedzieć, że to była noc] z restauracji)

Więcej w następnych poście o Turcji. :D

Mam nadzieję, że się spodobało.

Do napisania! <3

P.S. Oh yeah! Jest oficjalny plakat! Śliiiczny. <3 *.*


P.P.S. Mój blog ma dwa lata. ^^ Jej! *.* <3

3 komentarze:

  1. Woooooooooow! Suuuuuuuuuper! Głównie ludzie, gdy mówią o Turcji, mówią o odpoczynku, plażach itp. Ty pokazałaś ją od bardziej interesującej strony. ;) Najbardziej podobają mi się zdjęcia numer 1,2, 11. W Niemczech widziałam jeden meczet z daleka, z bliska musi sprawiać niesamowite wrażenie. :D
    Plakat 3cz Hobbita - super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze mówiąc nigdy nie byłam z meczecie, ale o Hagii Sophii (jakkolwiek to się odmienia) dość dużo słyszałam. Słyszałam o tej kopule, co pokazałaś na zdjęciu. Podobno przez te liczne okna odnosi się wrażenie, że unosi się ona w powietrzu :)
    Wieża Galata nocą wygląda niesamowicie! Nigdy o niej nie słyszałam.
    Plakat Hobbita mi się bardzo podoba. Słyszałam, że dzisiaj mają pokazać pierwszy zwiastun. Nie mogę się doczekać :)
    Ja też ostatnio (chyba wczoraj) skończyłam dwa lata działalności. Gratuluję wytrwałości!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń