wtorek, 30 kwietnia 2019

Smoki na zamku Ukruszon


Tytuł: Smoki na zamku Ukruszon
Autor: Terry Pratchett
Data przeczytania: czerwiec 2017

Opis: "Smoki na zamku Ukruszon" to zbiór wczesnych opowiadań Pratchetta. Kolosalne poczucie humoru oraz wachlarz postaci są, jak to zwykle u tego autora, imponujące . Jak sam mówi: „Wystąpią w nich smoki i czarodzieje, radcy i burmistrzowie, żądny przygód żółw i potwór z jeziora, a także rozliczne spiczaste kapelusze oraz mniej liczne magiczne zaklęcia (z których tylko garstka działa tak, jak powinny)”.

Moja opinia: Tę książkę kupiłam córce mojej cioci, jednak wiedząc jak dobrym autorem jest Pratchett, postanowiłam sama także ją przeczytać. I się nie zawiodłam. Opowiadania te są napisane bardzo przyjemnym i lekkim stylem, przygody postaci nietuzinkowe, a bohaterowie niejednolici. Mimo że wydawać, by się mogło, że jest to książka dla dzieci, moim zdaniem ubawi każdego, niezależnie od wieku.



1 komentarz:

  1. Hahaha, to znaczy, że to dobra książka, kiedy ktoś kupuje ją komuś na prezent i sam ją potem czyta. :)

    OdpowiedzUsuń